...

O MNIE

Nazywam się Iwona, jestem dietetyczką kliniczną i pomagam głównie kobietom odzyskać zdrowie i energię do życia. 

O MNIE

Praktykę zawodową prowadzę od 2020r. Współpraca ze mną nie opiera się wyłącznie na doborze diety i suplementacji. Nie korzystam też z uniwersalnych schematów działania podczas pracy z podopiecznym. Zwracam uwagę na czynniki, które mogą przyczyniać się do do szeroko pojętych zaburzeń funkcjonowania organizmu. Należą do nich rytm dobowy, stres czy regeneracja. 

Z mojego doświadczenia wynika, że przekazując odpowiednie narzędzia podopiecznemu, można zdziałać cuda w zakresie samopoczucia, ograniczyć dokuczliwe objawy, takie jak problemy skórne, wypadanie włosów czy przewlekłe zmęczenie. 

Jestem również autorką wielu artykułów naukowych, w tym treści zawartych w czasopiśmie Food Forum. 

Praca w zawodzie oraz sukcesy moich podopiecznych sprawiają mi ogromną przyjemność, satysfakcję i motywację do dalszych działań.

Jeśli jesteś w kółko na diecie i nie możesz uzyskać efektu, to posłuchaj o czym mówię. 

Wymieniłam 3 najczęstsze błędy w dietach i zaburzenia, które utrudniają pacjentom odchudzanie.

Być może któryś punkt dotyczy również Ciebie. 

✅ Redukcja masy ciała to deficyt energetyczny. 

Jeśli nie chudniesz, to nie jesteś w deficycie, albo „coś” powoduje, że Twoje tempo przemian metabolicznych jest mocno zaburzone. 

➡️ Takie rzeczy omawiam podczas indywidualnych spotkań (konsultacji). 

A Ty ile diet redukcyjnych już masz za sobą?
Daj mi znać w komentarzu ⬇️🙌

#dieta #odchudzanie #redukcja #redukcjatkankitłuszczowej #zdrowie #zdroweodżywianie #dietetyk #odchudzamsie
To niesamowite, ile emocji ze mnie wychodzi podczas tańca. W tańcu nie ma żadnych codziennych zmartwień, żadnych obowiązków. Głowa jest tylko i wyłącznie na sali. 

Polecam każdej kobiecie ❤️

#pole #poledance #poledancer #trening #taniec #emocje #kobieta #sport #dance #emotional #reels #music #poledancing
Dużo kobiet zgłasza, że podczas przyjmowania antykoncepcji hormonalnej odczuwają: 
➡️ niepokój, lęki,
➡️ większą nerwowość,
➡️ spadek libido, 
➡️ gorszą jakość snu. 

To wszystko są skutki uboczne antykoncepcji hormonalnej. 

Czy antykoncepcja jest zła? 
Nie. 

✅ Ale.. trzeba zwracać uwagę na objawy występujące podczas jej stosowania. 
✅ Trzeba regularnie się badać, jeśli już stosujemy tabletki anty. 
✅ Trzeba zwrócić uwagę na suplementację i nasz lifestyle. 

Nie traktujcie antykoncepcji jako jedynego słusznego rozwiązania problemów zdrowotnych, bo może to tylko pogłębić problem albo opóźnić diagnozę. 

Dbajcie o siebie 🫶

#antykoncepcja #antykoncepcjahomonalna #libido #zdrowie #hormony #płodność #ciąża #sen #zdrowiepsychiczne #dietetyk #online
💛 30 marca - Światowy Dzień Endometriozy 

Dlatego wrzucam fragment mojej wypowiedzi z podcastu odnośnie diagnostyki tej choroby. 

Endometrioza to choroba ogólnoustrojowa, w której toczy się przewlekle stan zapalny. 

W skrócie mówiąc - endometrium, czyli błona śluzowa macicy, powinna być wewnątrz macicy, a w endometriozie wychodzi poza nią, tworząc ogniska zapalne. 

Najczęściej kobietom towarzyszy 
➡️ ogromny ból miesiączkowy,
➡️ ból podczas stosunku,
➡️ ból w okolicach lędźwiowo-krzyżowych. 

Często kobiety zgłaszają, że miesiączka wyklucza je z życia na 2-3 dni. 

Dlatego dbajcie o diagnostykę, szukajcie pomocy, nie lekceważcie objawów, ani u siebie, ani u bliskich, jeśli takowe zauważycie. 

#endo #endometrioza #endodziewczyna #diagnostyka #miesiączka #kobieta #bol #endodiet #dieta #dietetyk
Dla wszystkich, którzy wychodzą z założenia, że jeśli cykl miesiączkowy się buntuje, to antykoncepcją hormonalną rozwiążemy problem i „uregulujemy cykl”. 

Moi drodzy, NIC SIĘ NIE UREGULUJE. 
To, że miesiączka się pojawia „regularnie” jest efektem odstawienia na 7 dni hormonu, więc jest to wywołanie krwawienia sztucznie. 

Po odstawieniu całkowitym antykoncepcji cały problem, który został PRZYKRYTY tabletkami/plastrami WRÓCI i będziecie w punkcie wyjścia, albo jeszcze w tyle, bo często wraca ze zdwojoną siłą. 

Więc podsumowując;
❌ antykoncepcja nie jest rozwiązaniem Twojego problemu, jeśli problemem są zaburzenia miesiączkowania 
❌ antykoncepcja nie jest rozwiązaniem Twojego problemu, jeśli problemem jest trądzik 
❌ antykoncepcja nie wyreguluje Twojego cyklu miesiączkowego 

✅ Antykoncepcja hormonalna ma sens, jeśli chcesz zabezpieczyć się przed niechcianą ciążą, zrobiłaś wcześniej odpowiednie badania krwi i nie masz przeciwwskazań do stosowania, a także regularnie robisz badania krwi, sprawdzając krzepliwość krwi i niedobory. 

Korzystasz z antykoncepcji hormonalnej? 
Pamiętaj, aby być świadomą i dbać o całą otoczkę, bo gospodarka hormonalna to przepotężne narzędzie w Twoim życiu. 

#antykoncepcja #antykoncepcjahomonalna #dieta #dietetyk #konsultacje #online #hormony #trądzik #miesiączka #cykl #ginekologia #problem #kobieta #zdrowie #zdrowiekobiety #zdroweodżywianie #zdroweżycie
Instagram to nie jest praca z pacjentem. 

I oczywiście, jest mnóstwo kont merytorycznych, z których warto korzystać i wskazówki mogą być naprawdę pomocne. 

Ale.. całość procesu to nie minutowa rolka na Instagramie. 

Ja się ledwo wyrabiam w GODZINĘ podczas konsultacji. 

Bo praca z pacjentem to PROCES. 
To mnóstwo SKŁADOWYCH, które są całością. 

W podcaście dopiero miałam okazję „wygadać się” i opowiedzieć o wielu rzeczach szerzej, ale podcast trwa PONAD 2h. 

Uwierzcie, że praca ze zdrowiem to wiele elementów i duża układanka. 

Ale za to najlepsza, jaką kiedykolwiek układałam. 

#instagram #dietetyk #podcast #zdrowie #zdroweodżywianie #process #trusttheprocess #konsultacje #online #pacjent #praca

Przed spotkaniem poproszę Cię o maila, w którym prześlesz mi:

  • Krótki opis swojego celu konsultacji – dlaczego się do mnie zgłaszasz
  • Swoje aktualne wyniki badań – do 6 miesięcy wstecz, jeśli takowe posiadasz
  • Dzienniczek i formularz żywieniowy (po wykupieniu konsultacji otrzymasz maila z dostępem do pliku) – pojawią się tam pytania o Twoje preferencje żywieniowe, ilość posiłków, a także dzienniczek żywieniowy, w którym opiszesz 3 dni swojego obecnego żywienia, uwzględniając orientacyjne ilości, spożywane napoje itp.
  • Informację o suplementach, jakie były przyjmowane przez Ciebie w ciągu ostatnich 3miesięcy
  • Morfologia ogólna z rozmazem
  • Lipidogram (cholesterol całkowity, HDL, LDL, trójglicerydy)
  • Glukoza i insulina na czczo
  • Panel tarczycowy (TSH, ft3, ft4, opcjonalnie aTPO, aTG)
  • Żelazo i ferrytyna
  • Witamina B12
  • Kwas foliowy
  • Witamina D3 – parametr 25(OH)D3
  • ALAT, ASPAT
  • eGFR, kreatynina
  • sód, potas

Nie. Warto mieć wykonane podstawowe badania krwi, aby odpowiednio dobrać zalecenia żywieniowe czy suplementację, ale nie jest to obowiązkowe.

Opis przygotowania znajdziesz tutaj.